Muskelrefleks-zoneterapi og de 12 skjulte funktionskredsløb

Underviser

Skoleleder Leif Nielsen
RAB Registreret Zoneterapeut og TCM Akupunktør

Lære muskelreflekszoneterapi på Zoneterapeutskolen i KoldingLær de nyeste teknikker og behandlingsmåder. Lære at tegne muskelzonerne på fødderne og bliv fortrolig med disse zoner.
Meget effektiv behandlingsform og virker med det sammen inden for få minutter. Klienten kan mærke varme i muskler oppe i kroppen, når muskelreflekszonen aktiveres med bestemte trykteknikker, som Leif Nielsen har brugt igennem mange år nu.

At arbejde med muskler (muskelreflekszoner), har altid været min stærke side og det har jeg brugt i mange år og især ved smertebehandling, firmazoneterapi og andre relaterede skader.
Et unikt værktøj som virkelig går i dybden med hensyn til fysiske muskel skader og myoser på arbejdspladsen, i erhvervslivet, i sport- og fritidslivet.
At behandle på muskelreflekszonerne er effektiv efter stød, fald, en brækket knogle, væskeansamlinger, anden vævsbeskadigelse og muskel skader, såsom fibersprængninger. Det er selvfølgelig en forudsætning af den skadede person er undersøgt af fagligt kompetente behandlere (udredning i det etablerede system) først, inden du går i gang med at behandle skaderne på en speciel måde.

Alle kroppens lidt over 650 muskler der omslynger 206 knogler i en voksen person, kan findes på foden og vær ikke i tvivl om at er der en muskelskade til stede i kroppen, så kan du også finde, tilsvarende ømhed, smerte, når du trykker med i vævet.
Endvidere et helt nyt koncept som er kortlagt af Leif Nielsen om de 12 skjulte funktionskredsløb til diagnosticering og udredning af klienten er også indlagt i kurset, da dette åbner op for forståelse af funktionsforstyrrelser og forståelse af musklernes måde at arbejde på både i fysiologiske og Qi mæssige sammenhænge.

Stort flot undervisningsmateriale i farve udleveres ved kursus start.

Leif Nielsen som underviser i dette
Skoleleder på Zoneterapeutskolen i Kolding. Leif Nielsen er uddannet Zoneterapeut, har egen klinik til daglig og har arbejdet 15 år som firmazoneterapeut og med smerter og sports skader ud fra muskelreflekszoneterapi princippet.
Har arbejdet med zoneterapi behandlinger i 40 år, men professionel uddannet i 1991. Har 31 års undervisningserfaring i ovennævnte fag og undervist i over 9000 timer i det nævnte fag. Du møder altså en underviser med 40 års erfaring på området og denne viden vil blive viderebragt til dig i uddannelses forløbet. Sådan at du kan komme til at leve af det, hvis du vil. Har uddannet lidt over 744 zoneterapeuter fra overtagelse af skolen i 1991 og frem til i dag. Er endvidere uddannet TCM akupunktør. Ud fra forståelse af Kinesisk Medicin principper. Leif Nielsen er godkendt til at give tilskud til både zoneterapi- og akupunkturbehandler for Sygesikringen “danmark” Er aktiv med smerteklinik.